The Chocolate Line

Ons verhaal

HomeOns verhaal

Fabienne

The big boss

Na haar humaniora studeerde Fabienne af als modeontwerpster, maar door haar grote liefde, Dominique, kwam ze in de chocoladewereld terecht. Fabienne zet haar ontwerp skills en creativiteit verder in The Chocolate Line. Het ontwerpen van verpakkingen, het inrichten van de winkels en het maken van de prachtige etalages. Elk seizoen opnieuw.  Zij is de CEO van het bedrijf, ondersteund door een team van 5 top dames, leidt ze het in goeie banen. Fabienne is enorm gepassioneerd door Feng Shui, moonologie, vegan, bio,… en alles wat de natuur te bieden heeft.

Als herboriste startte ze de kruidentuin (link naar kruiden) op de The Chocolate Line Plantation in Mexico.

De  winst daarvan gaat volledig naar het WE CARE project (dan hier link om door te klikken naar het project). Ze is er tevens de oprichtster van het adoptiecentrum voor verwaarloosde spinaapjes.

Een liefde voor chocolade, maar vooral een groot sociaal hart.

Dominique Persoone

If you have a dream and everybody says you are nuts, go for it!

Toen Dominique als jonge knaap verliefd werd op chocolade en besliste om een chocolaterie te starten i.p.v. een restaurant verklaarden zijn collega’s hem gek. In de beginjaren kreeg hij veel tegenwind als ‘enfant terrible met zijn gekke creaties’ maar zoveel jaar later blijkt het tegendeel.  Dat uit zich in de samenwerking met de beste restaurants van België en de top van de wereld.

Het leveren van pralines aan Louis Vuitton, de koninklijke familie van België en Jordanië, samenwerkingen met modeontwerper Philip Plein en hoedenontwerper Stephen Jones, het ontwerpen van een cacao snuiftoestel voor de Rolling Stones tot het ontwerpen van unieke pralines voor Jaguar Landrover. Dominique bracht ook diverse boeken uit, waarbij hij met zijn boek ‘Cacao, de Chocoladeroute’ een award in de wacht sleepte. Met de eigen cacaoplantage in Mexico (link BTB – TTB) en de honing van de bijen op het dak van The Chocolate Line Factory  (link honing) te Brugge gaat hij terug naar de essentie. Als imker en trotse peter van ‘Week van de bij’ (link) probeert hij de bevolking bewust te maken om de honingbij te redden. Zijn nieuwste project is het bouwen van een chocoladefabriek in Virunga samen met het Virunga National Park voor het behoud van het park, de dieren en het helpen van de lokale bevolking. Dominique doet presentaties wereldwijd en tot zijn vriendenkring behoren verschillende topchefs van de wereld.  Maar bij het grote publiek is Dominique vooral bekend van televisie.

Julius

The Next Generation

Julius volgde hotelschool en werkte bij diverse sterrenrestaurants (topchefs) zoals Hertog Jan, Karmeliet, l'Air du Temps, etc.

Chocolade werd hem uiteraard met de paplepel meegegeven, maar de passie is 200% aanwezig.

Zijn liefde voor de natuur heeft hem dan ook naar de plantage in Mexico geleid. Daar heeft hij samengewerkt met een bio-ingenieur en het lokale team waardoor hij nog meer kennis verzamelde over de cacaoboon en het proces. Door zijn moderne visie op chocolade is hij gepassioneerd door het inkleuren en voor zijn studie hierover trok hij helemaal tot in Amerika. Ook naar het smakenpalet toe wil hij zich gaan differentiëren en tevens werkt hij samen met verschillende internationale patissiers en chocolatiers.

Ook neemt hij het Tree to Bar en Bean to bar proces onder zijn vleugels en creëert zowel klassieke originechocolade als vegan chocolade.

Instagram Dominique Persoone

Instagram Julius Persoone